MAMMATRENING 

Svangerskap og fødsel er store påkjenninger for kroppen og det tar tid å trene seg opp igjen. Det er viktig å styrke muskulatur som gir støtte til utsatte områder som rygg, nakke og skuldre, og du vil få gode øvelser for bekkenbunn og kjernemuskulatur. 

Mammatrening vil inneholde noe styrkende fysiske og dynamiske øvelser, samt noen øvelser for bevegelighet og tøying av stram muskulatur. Det er du som er i fokus og gjør øvelser, men babyen vil være med på de fleste. Dette er en time hvor du og barnet ditt kan få en fin stund sammen uten forstyrrelser. Vi avslutter noen av timene med kos/babymassasje.  

Dersom du har helseplager som gjør at du er usikker på om du kan delta på Mammatrening kan det være lurt å konferere med din fastlege. Send oss en mail dersom du har skader/helseplager eller om det er noe du må ta hensyn til eller som du vil ha litt ekstra hjelp med.

 

Hvis du vil få målt diastase kan vi gjøre det etter første kursgang. Ved pent vær avtaler vi utetrening hvor vi kan gå med vogn, bakkeintervaller med vogn, sirkeltrening og styrketrening med bungeestrikker. 

Mammatreningen blir ledet av yogalærer og fysioterapeut May Linda Lundh (Maya).